Daria Bielienkov

Przemek o sobie:
– Urodziłem się w 1987 roku. Pochodzę z Jarosławia, ale od 2021 roku zacząłem mieszkać i pracować między Warszawą a Figueira da Foz w Portugalii.
Działam na przecięciu wielu mediów, w tym performansu, wideo i instalacji. Nigdy nie zadowala mnie pojedynczy materiał lub estetyka. Bardziej inspirujące jest dla mnie zapożyczanie i adaptowanie różnorodnych kodów kulturowych.
Lubię opowiadać historie, ale bardziej niż sama opowieść, moją wyobraźnię przykuwa sposób, w jaki jest ona skonstruowana: jej niewidoczne połączenia, wszystkie pęknięcia, szczeliny i fałdy. Moja praktyka porusza się na granicy między rdzeniem a peryferiami, obiektami i ich performatywnością, podglądactwem i podmiotami, które wyłaniają się w ruchu.
Lubię myśleć o sobie jako o rzemieślniku, postaci oświeceniowego zwrotu, wytwórcy namacalnych form w moim warsztacie, XIX-wiecznym etnografie lub badaczu przeglądającym archiwa, włączając je do współczesnych motywów.
Przemek Branas, fot. Yulia Krivich