TIFF Open
FAQ
ZGŁOSZENIA
Kto może wziąć udział w konkursie?
Udział w konkursie może wziąć każda osoba powyżej 18. roku życia, z wyłączeniem członków Fundacji TIFF Collective oraz pracowników firm współpracujących z Fundacją. Nie ma ograniczeń wynikających z dotychczasowego dorobku artystycznego bądź zawodowego.
Czy udział w konkursie wiąże się z jakąkolwiek opłatą?
Udział w konkursie jest bezpłatny.
Jak należy traktować preambułę regulaminu?
W preambule wskazano, iż tegorocznym tematem TIFF Open jest hasło “Zapatrzenie – Przyjemność Obrazu”. Prace zgłoszone na konkurs mają narzucony temat, dlatego czekamy na projekty i cykle, które nawiązują do przyszłorocznego tematu Biennale – zarówno formułą jak i tematyką prac. Jury będzie oceniać projekty całościowo, skupiając się zarówno na wartości artystycznej, jakości i oryginalności projektu.
Co się stanie, jeśli przyślę fotografie nie będące cyklem?
W przypadku zgłoszenia prac nie będących cyklem, rozumianym jako zestaw powiązanych ze sobą tematycznie i formalnie prac zgłoszenie nie będzie brane pod uwagę w konkursie.
Co się stanie, jeśli przyślę więcej niż dwa cykle, jak zakłada to regulamin?
O zakwalifikowaniu zdjęć do konkursu decyduje formularz zgłoszeniowy. Pozwala on na dodanie dwóch zestawów plików skompresowanych w formatach .zip lub .rar. Jeżeli jeden autor zawrze w nich więcej niż 2 cykle, koordynator TIFF Open na podstawie danych z formularza skontaktuje się z nim i poprosi o wybranie konkretnych 2 cykli, które zostaną rozważone jako zgłoszenie. Jeżeli autor nie będzie chciał tego zrobić bądź nie będzie z nim kontaktu do momentu pierwszego posiedzenia jury – wszystkie zgłoszenia zostaną zdyskwalifikowane.
Co powinien zawierać opis do cyklu?
W rubryce „Opis cyklu” w formularzu należy podać opis projektu o długości minimum 500 znaków i maksimum 1000 znaków (wraz ze spacjami). Można opisać ogólne założenia projektu, jego przesłanie, znaczenie, a także sposób powstania.
Czy można przesłać formularz zgłoszeniowy faksem bądź pocztą?
Niestety nie ma takiej możliwości. Obowiązują formularze wypełniane elektronicznie i wysyłane poprzez stronę www.tiff.wroc.pl
Mój plik ZIP ma więcej niż 15MB, czy mogę wysłać materiały graficzne pocztą lub e- mailem?
Niestety nie, przyjmujemy jedynie zgłoszenia wysłane za pomocą formularza on-line, a jedno zgłoszenie może mieć maksymalnie 15 MB.
Jak sprawdzić, czy mój formularz został poprawnie zgłoszony?
Każdy uczestnik konkursu po złożeniu formularza otrzyma potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia za pomocą wiadomości e-mail. W przeciwnym razie, prosimy o kontakt: open@tiff.wroc.pl.
Czy muszę wypełnić wszystkie pola formularza przy zgłoszeniu, czy też mogę edytować treść zgłoszenia na platformie w późniejszym czasie?
Zgłoszenie należy wypełnić w całości w momencie jego wysyłania. Nie ma możliwości edytowania treści po jego wysłaniu.
Przeoczyłem termin przyjmowania zgłoszeń. Czy nadal mogę wziąć udział w konkursie?
Niestety nie przyjmujemy zgłoszeń po upływie wyznaczonego terminu. Prosimy o przesłanie zgłoszeń przed upływem wyznaczonego terminu. Radzimy również nie robić tego na ostatnią chwilę – ze względu na dużą ilość zgłoszeń w ciągu ostatniej doby, przed terminem przyjmowania zgłoszeń, serwery mogą ulec przeciążeniu i utrudnić lub wydłużyć czas przesyłania kompletu plików.
WYBÓR LAUREATÓW i JURY
Jak wygląda procedura wyboru finalistów konkursu?
Procedura wyboru podzielona jest na trzy etapy.
W pierwszym etapie koordynator konkursu sprawdza poprawność zgłoszeń pod kątem formalnym (ilość zdjęć, ilość cykli, wielkość zdjęć, opisy projektów, dane kontaktowe). W przypadku nieprawidłowości koordynator na podstawie danych z formularza skontaktuje się z autorem i poprosi o ewentualne uzupełnienia lub zmianę zgłoszonego projektu. Jeżeli autor nie będzie chciał tego zrobić bądź nie będzie z nim kontaktu do momentu pierwszego posiedzenia jury – wszystkie zgłoszenia zostaną zdyskwalifikowane.
Drugim etapem jest wstępna ocena projektów przez Jurorów.
Trzecim etapem jest posiedzenie Jury, które odbędzie się do 20 grudnia 2022 i podczas którego ocenie poddane zostaną zgłoszenia, które uzyskały przynajmniej dwie pozytywne oceny w drugim etapie. Jury wybierze 3 zgłoszenia, które zostaną pokazane na Biennale w formie wystaw oraz maksymalnie do 10 zgłoszeń, które zostaną pokazane w formie slideshowu. Juror ma możliwość wybrania większej (niż jeden) ilości projektów tworzących jego kuratorską wystawę.
Kto będzie oceniał prace? Jaki jest skład jury?
Konkurs jest rozstrzygany przez różnorodne w swoich zainteresowaniach i preferencjach
- Max Radawski – Fotograf, artysta wizualny, niezależny kurator;
- Ewa Budnik – Fotografka, artystka wizualna, członkini zarządu Fundacji TIFF Collective;
- Monika Muszyńska – Producentka, historyczka sztuki, kierowniczka produkcji BWA Wrocław;
Czy wszyscy jurorzy zobaczą moje zgłoszenie?
Tak, każdy członek Jury będzie miał dostęp do wszystkich zakwalifikowanych zgłoszeń.
W jaki sposób laureaci zostaną poinformowani o wygranej?
Każdy laureat otrzyma od nas wiadomość e-mail. Z laureatami, których projekty zostaną pokazane w formie wystawy, skontaktują się kuratorzy wystaw, natomiast z laureatami, których projekty zostaną pokazane w formie slideshowu, skontaktuje się koordynator projektu.
WYSTAWA I SLIDESHOW
Gdzie zostaną pokazane prace wybranych 3 Laureatów?
Każdemu z 3 Laureatów zostanie przydzielony kurator i wyznaczone miejsce, którym będzie Galeria u Agatki, Przestrzeń Wystawiennicza Centrum Kultury Agora oraz przestrzeń miejska.
Kiedy zostaną pokazane prace pozostałych 10 wyróżnionych zgłoszeń w formie slideshowu?
Projekty, które zostaną wybrane jako wyróżnione, zostaną pokazane w formie slideshow’u podczas Biennale TIFF 2023, zgodnie z harmonogramem Biennale.
Czy jako jeden/jedna z 3 laureatów/tek mam obowiązek przyjechać na biennale i montaż?
Tak. Z jednej strony, z uwagi na realizację ekspozycji, a z drugiej strony, z uwagi na spotkania z publicznością i oprowadzania, w których stawiamy na bezpośredni kontakt artystów z publicznością festiwalu.